Lista 2007

1. Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förr?
Reste till andra sidan jorden.

2. Höll du några av dina nyårslöften ?
Jag avlägger aldrig några nyårslöften.

3.Blev någon /några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är!

5.Vilka länder besökte du?
Thailand och Norge.

6. Är det något som du saknar 2007 och vill ha år 2008?
Jag önskar mig mera ro och mindre oro i kroppen.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du att minnas?
Lördagen 1/9 då jag och S under den långa bilresan hem från en väninnas bröllop bestämde oss för varandra igen.

8. Vad var din största framgång 2007?
Min kostomläggning och viktnedgång.

9. Största misstaget?
Att jag inte alltid lyssnat på min inre röst eller följt min magkänsla.

10.Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bortsett från lite influensor och förkylningar har jag varit kärnfrisk!

11. Bästa köpet?
Vår underbara kaffebryggare!

12.Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till Thailand.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Då S´s oväntade retroaktiva ackord
kom och gjorde vårt nästa äventyr i Sydostasien 2008 möjligt.

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om år 2007?
Smurfskivorna samt Astrid Lindgren-sångerna, efter att vi tvingats lyssna på dem i MÅNGA mil under sommarens bilande för att hålla Lilla T på gott humör i bilbarnstolen...

15. Var du gladare eller mer ledsen jämfört med tidigare år?
Både ja och nej...i början på 2007 var jag riktigt slutkörd och under isen, men resten av året har varit ganska bra.

16.Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tänkt efter innan jag talat.

17.Vad önskade du att du hade gjort mindre?
Oroat mig över saker som jag ändå inte kan påverka.

18.Hur tillbringade du julen?
Med mamma, pappa och syrran med familj. En riktigt mysig julafton.

19. Blev du kär i år ?
Det kan man säja...blev lite nyförälskad i min man.

20. Hur många one night stands?
Inga one night stands här inte...;)

21. Favoritprogram på TV?
Cityakuten och Medium.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag kan inte säja att jag hatar någon, men det finns personer som jag tycker betydligt mindre om nu än för ett år sedan.

23. Bästa boken du läst i år?
"Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" av Pigge Wirkelin. Mycket rak och gripande bok.

24.Största musikaliska upptäckten?
Katie Melua och Damien Rice.

25.Något som du önskade och fick?
Vår drömresa till Thailand.

26 .Årets film?
"Pans Labyrint"

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Firade hemma med släkt och vänner.

28. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Jag kunde ha haft mer fokus på min andliga sida, använt mig av Reikin i högre utsträckning samt börjat med yogan igen.

29. Hur skulle du beskriva du din stil är 2007?
Leggings, tunikor och klänningar.

30. Vad fick dig att må bra 2007?
Mitt nya tänk kring mat och ätande.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kan inte komma på nån jag varit direkt sugen på...

32. Vem saknade du mest när du var ensam?
Jag har för det mesta både S och alla barnen runt omkring mig, så jag har inte hunnit med att sakna någon. Saknar snarare tid att vara ensam.

33 .De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat några nya människor i nån större utsträckning, men däremot har jag fått en närmare relation med en del "gamla" människor i min omgivning.


 

Listan är hämtad hos Pyret.


Kommentarer
Postat av: Pyret

Trevligt att läsa!!!

2007-12-30 @ 22:37:45
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Pyret

Det verkar som jag har sparkat liv i den digitala termometern! Så jag tar med mig både en manuell och den digitala så får vi se vilken som fungerar bäst!

2007-12-31 @ 04:34:02
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0