Dårar bakom ratten

Jag vet att man borde sluta förvånas, men ibland tror man verkligen inte sina ögon. Jag har sett en hel del tokigheter, men de här tre tar verkligen priset!

* Då jag och min körskollärare var ute och övningskörde motorväg blev vi omkörda av en gubbe som satt djupt försjunken i en dagstidning som låg uppslagen över hela ratten.

* Skådat en kall morgon vid en stopplikt: En kille som inte orkat skrapa mer än en liten glugg på framrutan öppnar dörren på vid gavel och hänger sig ut för att kunna se om det är fritt fram att köra.

* En kille i en mindre skåpbil skall göra vänstersväng ut från en bensinmack. Han väljer att inte stanna vid väjningsplikten, utan kör ut och blockerar hela höger körfält. Där kan han i lugn och ro invänta en lucka att köra ut i och han behöver inte anstränga sig med att ha koll på trafiken i båda körfälten...smart!

Hörde även en trafikpolis berätta på radion om en kille som de hade stoppat...bilen saknade ratt och killen styrde med en skruvmejsel!
                      image155

Kommentarer
Postat av: Ullis

Haha, man blir inte förvånad längre... Man vet ju vad man själv gör, det är alla andra som man bör passa sej för. :) Kram

2007-11-07 @ 07:31:33
URL: http://flimmra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0