Resnojjor

Jag är en rätt nojjig person, inte minst kring resor och resande. Tack och lov inser jag att det är just nojjor. Jag klappar mig själv på axeln och tänker "ja ja..." och tar iallafall de värsta av dem med en nypa salt. Att vara försiktig och använda sunt förnuft är visserligen självklart aldrig fel, men det får ju inte gå till överdrift. Isåfall skulle jag nog aldrig komma iväg längre än till centralstationen, och det vore ju lite tråkigt.

Sånt här oroar jag mig för:

* Att bilen skall gå sönder/vi skall krocka/hamna i århundradets bilkö mm på väg till flygplatsen och missa vår flight.
* Att någon skall smussla ned något olagligt i vår packning.
* Att det skall bli strul med hotellet, så att det antingen har bokats av eller att det plötsligt inte går bra att klämma in oss i ett rum med extrasängar såsom utlovats.
* Att vi skall råka ut för ficktjuvar eller bli rånade på värdesaker, och stå strandsatta utan pengar, pass eller flygbiljetter i ett främmande land.
Denna nojja är dock faktiskt lite befogad, jag har råkat ut för ficktjuvar och blev av med både pengar, alla kort och tågbiljetter då jag var i Malmö. Jag minns vilken panik det var och vilket strul det blev med allt efteråt och det vill jag INTE uppleva utomlands...så jag gör det jag kan för att undvika det och använder alltid hotellets värdeskåp och en liten platt magväska innanför kläderna.

Thailandsrelaterade nojjor:

* Att barnen skall trampa på en stenfisk/havsorm/få för sig att klappa en muräna under snorklingen.
* Att barnen skall komma bort i Bangkok (*ryser*)
* Att vi skall krocka med taxin/tuktuk/grisbilen (här har man stor tur om man hittar en bil med bilbälten)
* underströmmar/stora vågor (läbbigare än man tror)
* Att alla skall bli magsjuka och ligga och kräkas i flera dagar.

image154

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha resan blir nog underbar ska du se ;)

2007-11-06 @ 04:01:32
URL: http://lakritsshots.blogg.se
Postat av: Ninni

Ohhh nojor har vi väl alla..ni kommer att få en underbar resa ska du se!

Men jag är alltid nojig innan jag ska åka nånstans..trots att jag är en van resenär!

Kram

2007-11-06 @ 07:09:48
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0