Speldjävulen?

På vägen hem från jobbet idag stannade jag till på Coop för att fiska upp lite mjöl och jäst till eftermiddagens bakning. Några i personalen hade roat sig med att klä upp sig till tänderna i halloweenkostymer.
Det var en lite skum känsla att lösa in Triss-lotter av en rödmålad kille med horn och svans...

Jag lägger inte ned några pengar på spel, men det händer att jag köper en Trisslott ibland. Jag är lite naiv och imbillar mig alltid att NU skall jag vinna storkovan, this is it!
Men i bästa fall blir det så att man köper en lott - vinner 50:- - löser in den mot 2 nya - vinner 25:-igen  - löser in den - vinner 25:- igen osv. Och i slutändan är man nöjd ändå, för man fick ju massor av lotter för de där 25 kronorna.
Fast man egentligen faktiskt blev 25:- fattigare...

image147


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0