Kakmonster

Jag kan låta rätt klämkäck beträffande mitt nya, hälsosammare liv.
Jag avstår gärna godis, chips och choklad och knaprar istället på gurkstavar och morötter, jag tuggar glatt på mitt bulgur medans resten av familjen äter gyllengul, smörblänkande tagiatelle med ostsås, jag äter mitt smuliga knäckebröd medans barnen äter nybakat, doftande bröd med smält smör på...

Men jag saknar verkligen kakor och bullar!!!!!!!!
Finska pinnar, kanelbullar, kladdkaka, äppelmuffins, sockerkaka, kokosbollar och - icke att förglömma - chokladbollar...inte finns det nåt bra substitut heller. Jo, kanelknäcke - men dem slukar jag i ett nafs och kan bara inte nöja mig med en utan måste ha MÅNGA!!!
De liksom väcker det där slumrande kakmonstret i mig.
Då är det lika bra att låta bli. :(

image51

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Jag känner igen det... mitt tips är att det är DU som bestämmer! Du FÅR äta vad du vill, men du VILL inte äta sådant... jag får i alla fall en annan känsla när jag tänker så.
Ha det gott!

2007-09-26 @ 12:33:41
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Anonym

Önskar att Peter kunde ta efter Dig. Han behöver
verkligen minska i vikt!
Jag tror att Du kan äga skumgodis när suget blir för stort. Inga kalorier alls!

2007-09-26 @ 17:22:37
Postat av: Faster

Vet inte vad som hände eftersom "Postat av:"
föll bort.
Det var i alla fall jag som skrev om skumgodis.
Väl bekomme!

2007-09-26 @ 17:24:51
Postat av: Ninni

Ja tänk va olika saker man kan längta efter..jag är definitivt inget kakmonster..kan längta efter en bulle nån gång!
Men lakrits och choklad..ohhh!

2007-09-27 @ 10:02:33
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0