Klardrömmar

Jag har då och då haft turen att få uppleva fenomenet Lucid dreaming (klardrömmande) och inatt hände det igen. Klardrömmar är drömmar där man plötsligt blir medveten om att man drömmer, och därmed kan styra förloppet i drömmen. Det finns olika metoder för att uppnå det här tillståndet, men det kan även uppstå spontant.

Inatt drömde jag väldigt intensivt. Både färgerna, miljö och symbolik var tydligare än det brukar vara. Jag irrade runt i ett klassiskt drömlandskap i en stor, fallfärdig byggnad i dova, murriga färger där jag mötte olika människor, djur och föremål. Jag hade en tydlig känska av att ingen riktigt lyssnade på mig eller förstod vad jag hade för syfte, och det var ganska frustrerande.
Plötsligt blev jag medveten om att hela scenen var ganska overklig och därmed kom jag på att jag faktiskt drömde. Ofta vaknar man ju vid denna tidpunkt, men nu lyckades jag hänga kvar i drömmen en stund. Det är oerhört häftigt, för i drömmen kan man ju göra vadsomhelst, alla naturlagar är som upphävda - jag passade på att flyga, det är lika häftigt varje gång.

Kommentarer
Postat av: Ninni

häftigt..jasså är det så det heter!

Har faktiskt varit med om det, det händer nån gång då och då!
Nästa gång det händer ska jag göra som du..

Snygg klänning du köpt, förstår att det var svårt att hitta bikini, lite konstigt eftersom vi är ett resande folk...det borde finnas året om i butikerna!

Ha en bra dag..kramen

2008-02-02 @ 09:52:12
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: ULLiS

Jaså kallas det nåt!, såna har jag lite då och då. Är riktigt fränt juh. :) Kramis

2008-02-02 @ 14:30:31
URL: http://www.flimmra.blogg.se
Postat av: Lukas Podolski

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2010-10-13 @ 09:58:58
URL: http://lukas-podolski.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0