Lista om mående

Lista om mående (hittad hos Sus)

1 - Hur mår du idag?

 
Mår rätt bra, men är lite diffust i obalans...är inne i en period med dålig sömn, och det påverkar mig till både kropp och själ (eller så är det min kropp och själ som påverkar min sömn...)


2 - När var du sjuk senast?

Var risig hela veckan efter jullovet och fick tillbaka den vidriga hörselgångsinflammationen.
 
3 - Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?

Jag har haft tur och varit väldigt frisk av mig...inga större sjukdomar eller skador. Ett par gallstensanfall är nog det värsta jag råkat ut för.
Däremot har jag haft lite halvknepiga graviditeter, med mycket illamående och förtidigt värkarbete.
P var på väg ut redan i v 27, men de lyckades skjuta fram förlossningen till v 33+5. Jag var vid ett tillfälle inlagd på sjukhus med Bricanyldropp för att stoppa värkarna. Även Stora T och E är för tidigt födda, med bara med 4 resp 3 veckor.
Med Stora T, Lilla T och E har jag även haft Hyperemesis, vilket innebär svårt graviditetsillamående och kräkningar (inget jag önskar ens min värsta fiende). Med Stora T var det som en 6 månader lång period magsjuka (ryser vid minnet)

4 - När hade du senast en riktig må-toppen-period?

I sinnet: I somras
I kroppen: Oktober förra året
 
5 - Vad får dig att må bra?

Mitt fysiska mående är starkt kopplat till mitt känslomässiga mående.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Låter som om du har haft jäkliga graviditeter..förvånad att du har klarat såå många, hihi!

Jag var lyckligt lottad..var illamående på kvällarna, men det var över i vecka 12..skönt!
Inte en endaste kräkning!!

Ha en skön fredagskväll..kram

2008-02-01 @ 17:07:36
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0