Reseförberedelser

Nu, när det bara är 2½ vecka kvar tills avresa, kan jag med gott samvete börja ägna mig åt reseförberedelserna på allvar! Jag finner ett barnsligt nöje i att grotta in mig i sådant inför en resa - det blir lite som en resa i tanken, före den riktiga resan. Jag plockar fram resväskor och ryggsäckar, provpackar, skriver packlistor och listor över sevärdheter och tänkbara utflykter, gör upp ungefärlig budget osv, medans S bara suckar och skakar på huvudet.

Jag gillar att ta reda på så mycket som möjligt om det stället vi skall till, jag läser guideböcker, artiklar och hänger på olika reseforum. Det känns som om jag får ut mycket mer av min resa på det sättet.
Jag är rätt övertygad om att vi förra året aldrig hade hittat till den lugna Laem singh Beach, till de heta källorna inne i djungeln i Khlong Thom eller till den sömniga lilla ön Bon Island om jag inte hade forskat lite innan. Risken är stor att vi istället hade fastnat i alla turistfällorna och på samma strand hela resan.

Sedan blir det ju självklart ändå aldrig riktigt som vi från början tänkt oss, men det gör ingenting - det är ju lite av tjusningen med att resa. Då vi är på plats är vi mer spontana och gör vi det vi känner för just då.

image262

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är det som är charmen med att resa utan att boka in sig på charterresa. Njut nu av förberedelserna.

2008-01-29 @ 21:25:22
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Ninni

Va härligt..så gör aldrig jag, tyvärr!

Vi är nog lite lata när vi åker på semester..det blir vad det blir!
Vi brukar för det mesta hitta nån kul utflykt när vi väl är på plats!

Kram, kram

2008-01-30 @ 07:04:41
Postat av: ULLiS

Är ju bra att ha koll innan man kommer dit. Åsså är det ju kul att planera, skriva listor osv. Jag är likadan! :) Tänk, snart sitter ni på planet.. Kramis

2008-01-30 @ 18:18:08
URL: http://www.flimmra.blogg.se
Postat av: Theodorelena

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2009-03-11 @ 14:38:49
URL: http://theodorelena.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0