Veckans "Viktminskning"

Vikt Lördag 19/1: 66,3 kg
"Viktminskning" denna vecka: + 200 g
Total viktminskning: - 16,7 kg
BMI: 24,7 (Totalt -6,2)

Bakslag.
Det blev veckans viktökning istället. - har gått upp 200 g. Men jag är ändå glad att det inte blev mer än så. Det har inte varit nån vidare bra viktminskningsvecka...visserligen har jag ätit väldigt bra mat till måltiderna, men däremot har det varit ett enormt bakslag på sockersugsfronten. Både tårtbitar, godis, choklad, bullar, kakor och glass har slunkit ned under veckan.
Även fast jag inte har gått upp nämnvärt i vikt, så känns det i kroppen att jag ätit på tok för mycket socker. Magen är  uppsvälld som ett trumskinn och jag känner mig diffust ur form, som om jag vore lite småbakis.
"Matbakis" helt enkelt, som en väninna brukar kalla det.

* Harkel *
Nu är det skärpning, idag skall jag lägga upp en strategi för nästa vecka. Jag vill inte falla tillbaka i gamla mönster igen och det skulle vara rätt skönt att tappa några kilo till innan Thailand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0