Nedräkning

Nu är det bara ett par dagar kvar, sedan börjar barnens sommarlov. Och jag har en lång sommarledighet att se fram emot i år - jag ska utöver min semester ta ut föräldraledighet så för mig blir det i år hela 2 månaders ledighet. Det skall bli väldigt skönt att kunna gå ned i varv och få tid till att göra ingenting, för det här året har stundtals varit rätt tufft.
Vi har inte så mycket planerat i år eftersom vi har en hel del pyssel med huset som behöver göras. Men jag och barnen åker i slutet på nästa vecka till Småland tillsammans med mina föräldrar där vi hyr en stuga på en bondgård. Vi har med några undantag varit där en vecka varje år sedan jag var nio år. Jag älskar det stället, det är en otroligt vacker plats och det känns som om tiden står stilla där. Det ser likadant ut som för 25 år sedan då vi var där första gången och mina barn tycker lika mycket om det som jag gjorde då jag var barn.
Sedan har vi, bortsett från vår vuxenvecka i Grekland förstås, inte så mycket mer inplanerat. Vi får se vad vi hittar på!



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad härligt. Sådär gjorde vi också när barnen var små. Hade långledigt. Det är nog bra att inte alltid ha så mycket planerat.

2008-06-08 @ 07:49:46
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt med en långledighet att se fram emot! Själv får jag bara tre veckor denna sommar eftersom vi reser bort i december.

2008-06-08 @ 08:27:28
URL: http://alpen.blogg.se/
Postat av: ¨ullis

Låter underbart! :) Kram

2008-06-08 @ 09:06:14
URL: http://flimmra.blogg.se/
Postat av: Ninni

Va skönt att bara vara..två månader låter underbart!

Kram

2008-06-09 @ 15:38:02
Postat av: Thess

Låter underbart med stugan :o)

Va längesen det var jag titta in på din blogg kände jag, får bättra mig lite :oP

Det var även ett tag sen du skrev såg jag så jag hoppas du och din fam. hade trevligt i midsommar.

Kram

2008-06-21 @ 14:35:01
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0