29/2 Nanthong Beach, Khao Lak

Vaknar tidigt på morgonen med oro i kroppen. Väcker familjen, vi packar och går upp för att äta frukost och komma iväg. Jag säjer till i receptionen att jag vill åka ned till Suwan Palm direkt efter frukost, och de hänvisar mig fortfarande till shuttlebussen som går lite senare.

Jag bestämmer mig för att inte bli arg och byter strategi, så jag ler istället och säjer vänligt på Thai-engelska:
- No, no..I don´t think so...many luggage, big family...no room for anyone else! Want to go after breakfast, not later.
- Ok...I call driver. 8.30? får jag till min förvåning till svar.

Då vi kommer ned till Suwan Palm är vårt rum redan färdigt, den tidigare gästen har checkat ut tidigt. Vi får ett stort, fint delyxerum med vardagsrumsdel, två extrasängar och två balkonger med en vidunderlig utsikt över havet.

image335

Allt missnöje är som bortblåst, det var värt lite besvär för att bli uppgraderade till ett sådant här fint rum!
Efter att ha boat in oss går vi ned till havet och badar. Vågorna är höga, men det är ingen kraft i dem så det är inget problem för barnen att vara i vattnet.
På eftermiddagen slappar vi vid poolen, jag tar en Pina Colada och S dricker Chang medans ungarna leker i vattnet.
På kvällen drar det ihop sig till åskväder, och vi sitter på balkongen och ser hur blixtarna vandrar över himlen och lyssnar till åskan som dånar över havet. Det är så mäktigt och man känner sig så liten.
Det börjar gnaga i bröstet när jag tänker på att det snart är dags att återvända till Sverige.
Här skulle jag vilja stanna.
Jag älskar redan den här platsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0