4/3 Similan Islands

Vi blir upphämtade tidigt på morgonen i en Songtaew. Ett sällskap från grannhotellet skall med på samma utflykt och vi småpratar lite på vägen. De åker med Fritidsresor och har bokat samma utflykt genom dem.
Vi kvitterar ut snorklar, cyklop och flytvästar nere vid piren, och blir bjudna på kaffe, thaifrukost och åksjuketabletter.

Efter bara någon kvart börjat Stora T att må illa, tätt följd av E. Efter ytterligare nån kvart kräks de ikapp och vi får sätta oss längst fram i båten där det fläktar lite. Även jag börjar bli svajjig i magen trots åksjuketabletterna och får med jämna mellanrum ställa mig upp och hänga över relingen för att undvika att kräkas.
Vid första stoppet är det bara P som snorklar, vågorna är höga och båten kränger enormt. Men snart kommer vi iland och då vi får fast mark under fötterna och mat i magen mår vi genast bättre. Jag prepararar barnen med åksjukepiller inför hemresan. Vi badar vid den fina stranden. Havet är klarblått och sanden är så vit att det sticker i ögonen.

image353

Vid nästa stopp hoppar alla i vattnet, E och Lilla T snorklar med armpuffar vilket thailändarna på båten tycker är mycket lustigt. Lilla T plöjer förtjust genom vattnet med cyklopet och tittar på alla fiskar. S har tur och ser en muräna.
Sista stoppet är Donald Duck Bay, det är hisnande vackert.

image355

Resan tillbaka till piren går bättre, både stora T, Lilla T och E somnar och jag mår inte illa. Då vi kommer tillbaka till hotellet vilar vi vid poolen, alla är vi ganska trötta efter utflykten.

Jag går ned till havet strax innan det blir mörkt och lägger brudbuketten i sanden, jag tänker inte försöka att forsla hem den. Den hör hemma här i Thailand.

Kommentarer
Postat av: Thordaniella

Great site. Keep doing.

2009-05-08 @ 10:28:17
URL: http://thordaniella.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0