Jetlag och vardagsliv

Den här gången var det riktigt svårt att komma tillbaka till vardagslivet igen.

Under de här tre veckorna har vi bara haft nuet att tänka på. Ingen städning, matlagning, tvätt eller disk...på sin höjd har vi behövt bära tvättpåsen till tvätteriet eller koka en kopp kaffe på hotellrummet. Knappt några tider att passa och ingen dator, TV-spel eller TV som lockat och stulit energi. Trots att vi haft en ganska aktiv semester så har vi verkligen kunnat koppla av och haft mycket tid till att bara vara tillsammans som familj.

Jobb, utvecklingssamtal, tandläkartider, läkarbesök, läxor och fritidsaktiviteter...det blev en smula chockartat att komma hem. Jag som vanligtvis är strukturerad och effektiv har helt kommit ur detta med att ha många bollar i luften och jag känner mig trög och långsam.
Dessutom har jag haft knepigt med tidsomställningen - jag har somnat mkt tidigt på kvällen för att sedan vakna alldeles för tidigt på morgonen. Tröttheten har legat över mig som en seg gegga hela dagarna, det har varit som att befinna sig i ett vacuum.

Igår var första dagen som jag kände mig någolunda normal igen.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det tar alltid ett tag att komma tillbaka till vardagen efter en semester...

2008-03-15 @ 10:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0