Vikt...

Jag blev lite chockad då jag kom hem för en vecka sedan och ställde mig på vågen - jag vägde inte ett gram mer än då vi åkte tre veckor tidigare!
Det hade jag inte riktigt räknat med - jag har inte haft nån större koll på vad jag ätit under resan, utan valt det jag varit sugen på för tillfället.
Jag har visserligen förstås ätit mycket frukt och thaimat som ju inte är särskilt kaloririkt, men det har även blivit en hel del annat som kanske inte är lika nyttigt - ris, nudlar, glass, thaipannkaka, Singha och Chang (öl), fried rice, friterad banan o ananas med sirap...
Dessutom har jag varje morgon ätit riktiga brakfrukostar vid frukostbuffeerna: Omelett, bacon, rostat bröd med marmelad, kokta ägg, vaniljyougurth med musli, frukt, juice, croassanter.
Dock har jag varit risig i magen hela resan, så det kanske spelar in.

Däremot har jag ökat nästan två kilo den här veckan...vilket inte så konstigt med tanke på att jag varit extremt ur form och tappat alla hämningar gällande storlek på portioner, småätande och sockerintag.

Så nu är det dax att göra en uppryckning igen innan jag raskt ökar ytterligare 10 kilo till utan att jag har någon som helst aning om hur det gick till.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja så kan det bli, man går upp när man kommer hem istället!
Dom kilona fixar du lätt..jag blev mäkta förvånad när jag ställde mig på vågen igår jag hade gått ner ett kilo och den här veckan har jag slarvat.

Vi åt Thai-mat igår..mums det var jättegott, men starkt!
Ha en skön lördag..kram

2008-03-15 @ 09:41:56
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0