Återresa...

Är så bubblande glad - det blir en Thailandsresa i vår!!!!

Thai Airways brukar släppa kampanjbiljetter då lågsäsongen börjar, men i år släpptes flygstolar med utresa redan i mars! Priserna låg på 875:- per barn och 3200:- per vuxen + flygskatter, då ingår även inrikesflyg två valfria sträckor, för vår del blir det Krabi tur och retur.
Jag kastade mig på telefonen och preliminärbokade sex biljetter med utresa 21/3 och hemresa 10/4. Och efter att alla barnens lärare gett klartecken för ledighet åkte jag in och betalade resan i fredags.
Dock hade jag ju ingen aning om att oroligheterna i Thailand skulle accelerera som de har gjort de senaste dagarna, då hade vi förmodligen avvaktat.

Hittils så ser resplanen ut så här:


21/3 Avresa från Sthlm.

22-24/3 Bangkok. Jag bokade upp 2 nätter på Baiyoke Suite Hotel då jag var inne på resebyrån och betalade biljetterna, mest för att se till att få en paketresa vilket betyder att resegarantin träder in om något skulle hända. Tyvärr verkar det vara ett riktigt sunkhotell...men det var billigt och ligger väldigt centralt, och vi skall ju i princip bara sova där.

24/3 - 2/4 Vi flyger ned till Krabi och tar oss därifrån vidare till Koh Lanta. Där har jag hittat billigt boende i en familjebungalow på Long Beach.

2/4 - 9/4 ?????  Här finns lite olika alternativ. Vi funderar på att kanske bege oss ännu längre söderut och Ö-luffa i Trangs skärgård alt ta ett par dagar i Ao Nang eller kanske bo på Ladda Resort uppe i Khao Lak? Vi har inte riktigt bestämt oss riktigt än...men det lutar åt att vi kanske lämnar det helt öppet och bestämmer oss på plats.

9/4 Vi flyger vi hem från Krabi via Bangkok

10/4
Hemresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0