Bokat hotell!

Reseplanerande är som bekant ren njutning för mig. Jag älskar att kolla på olika sevärdheter, tips från diskussionsforum på internet och artiklar om resmålet. I tanken är jag redan där...
Att välja hotell är en lång process, jag jämför priser på olika sajter, kollar in omdömen på Tripadvisor och funderar gärna länge och väl innan jag slutgiltigt bestämmer mig. Men sedan, när jag väl är på plats, så är det inte så noga. Då tar vi dagen som den kommer och gör vad vi är sugna på att göra just då.
Men nu har jag iaf chockat mig själv med att boka hotell i Rom rekordsnabbt! Det blev trestjärniga Verona Hotel som ligger mitt emot den vackra kyrkan Santa Maria Maggiore och på gångavstånd till många sevärdheter och bra resturanger. Dessvärre ligger det även strax utanför Terminiområdet som sägs vara Europas mest brottsdrabbade kvadratkilometer. Men hotellet har fått spaltmeter av fina omdömen både kring rumsstandard, service och läge på alla hotellsidor jag hittat, så förhoppningsvis ligger det inte i några skumma kvarter. 
Tyvärr hittade jag inget bra boende i den prisklass som vi hade tänkt oss, hotellrum visade sig vara dyrt i Rom men ingen av oss var ju direkt sugen på sovsal med delat badrum...men det vi får betala för tre nätter på Hotel Verona känns ändå överkomligt.

Det finns så mycket som jag vill se i  Rom - Fontana di Trevi, Colusseum, Vatikanen, Forum Romanum, Piazza Navona, Campo dei fiori, Trastevere...och det blir förstås en hel del pizza, pasta, härligt rödvin och italiensk glass!
Vad jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag vill också se allt det där! Se till att fota ordentligt!!!

2008-10-08 @ 11:14:24
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0