Ny väska!

Idag kom maken hem med en ny väska åt mig!
Det var inte på eget initiativ, utan han hade fått i uppdrag av mig att hämta upp den på vägen hem - chansen att han självmant skulle komma hem med en present till mig är nog mindre än att helvetet fryser...sånt ligger inte för honom, men som tur är så är han bra på andra saker. Som att baka grymma kanelbullar, fixa trasiga grejer i huset och att sätta upp hyllor tex.
Hursom helst så har jag en ny väska nu - Metrosafe200. En jättesnygg axelväska med massor av praktiska fack som dessutom är skön att bära. Och inte nog med det - den är stöldsäker också! I väskan finns lite dolda, fiffiga anordningar såsom vajerförstärkt framsida och bottenplatta, en vajerförstärkt axelrem och två huvudutrymmen som är skyddade mot klåfingriga ficktjuvar genom särskilda dragkedjor. Kommer nog väl till pass då jag reser till ficktjuvarnas paradis...

Jag har råkat ut för ficktjuvar förut och vet hur snabbt och osynligt de opererar. Jag befann mig i Malmö under en festival och blev av med kontokort, ID-kort, pengar, hemnycklar och tågbiljetter hem...inget roligt alls och jag vill inte uppleva det igen - framförallt inte utomlands.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Men va bra...ja just det ni ska ju åka till Rom.

Ja där finns det många ficktjuvar.



Kram kram

2008-10-09 @ 07:14:58
Postat av: Pyret

Hihi... En riktig Alexväska!

2008-10-13 @ 08:20:53
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0