Dagens svamprapport

I morse gav jag mig ut tillsammans med E. Det var visserligen under vissa protester, han är en ännu värre soffpotatis än vad jag är, men väl ute i skogen ändrade han åsikt och tyckte att detta ju var ganska OK ändå.
Vi hittade ett grymt trumpetsvampställe och massor av blek taggsvamp, samt fjällig taggsvamp, smörsopp, karl johan, sandsopp och citronslemskivling. Och som pricken över i:et - EN kantarell....
Nu är all svampen rensad, lite går åt till lunchen men det blir ändå ungefär två liter kvar att torka eller frysa in.




Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh va gott kan inte du komma hit och lära mig lite grann om svamp???



Ha en skön söndag..kramen

2008-09-14 @ 10:31:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

Lyckliga dig. Jag har inte hittat mycket svamp i år.

2008-09-14 @ 22:02:39
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Faster

Trots alla de år jag gått i skogen, har jag aldrig hittat trumpetsvamp. Måste vara väldigt svåra att hitta eller så finns de inte här nere. Bra gjort!

2008-10-03 @ 10:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0