Skogsmulle

De här senaste veckorna har jag haft ett riktigt sug efter att komma ut i skogen en stund efter jobbet. Det är så otroligt skönt att komma ut och  rensa tankarna. Jag gör stora ansträngningar för att lura med mig något av barnen, för jag vill ju inte gå själv. Jag trodde inte att jag var en sådan skogsmulle!
Att få med mig maken är dödfött, men ungarna brukar numera haka på efter viss övertalning, eftersom de insett att det faktiskt är ganska trevligt när man väl tagit sig upp ur TV-soffan. I måndags var jag och Lilla T ute en liten sväng och igår blev det hela två timmar tillsammans med Stora T. Vi lyckades nosa rätt på två nya fina kantarellställen och en hel del taggsvamp och trattkantareller. Vi hittade även ett hav av murklor, men vi hittade dem inte i vår svampbok så vi avstod från att plocka dem, eftersom det finns murklor som är riktigt giftiga. 
Jag har börjat att få riktig kläm på var man skall leta och det är lika kul varje gång man kommer hem med korgen full.
Det gäller att passa på, snart är svampsäsongen över.


Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det underbart i skogen! Vi har turen att bo alldeles intill skogen så från vår tomt kommer jag nästan direkt ut på elljusspåret. Så det finns inga ursäkter....

2008-09-24 @ 20:28:55
URL: http://alpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0