Sista semesterdagarna

Nu njuter jag av de sista semesterdagarna. S har redan börjat jobba igen men idag stämplar han ut lite tidigare och har tagit ledigt hela fredagen, så i eftermiddag åker vi ut med båten igen. Vi var nere på båtklubben igår för att ladda batterierna, tanka vatten och diesel samt slänga ned mat och packning för att det skulle gå riktigt fort att komma iväg idag.
Och idag skall jag fixa det sista som behöver fixas innan jobb/fritids/dagis-start så det bara är att koppla bort och koppla av då vi är ute på sjön. Jag känner att vardagen börjar flåsa mig i nacken, så det känns väldigt skönt att komma iväg de sista dagarna. I båten kan man liksom inte stressa. Man lagar mat, diskar, plockar undan lite...that´s it!
Jag gillar verkligen båtlivet och det gör även resten av familjen (bortsett från tonåringen, som hellre vill vara hemma med kompisarna...) Och jag trivs verkligen i båten, den känns rymlig och fräsch i all sin enkelhet.
Skall lägga in lite fler bilder snart!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh så härligt det låter.. Själv blir jag så fasligt lätt sjösjuk, men glad för er skull att ni hittat ett sätt att njuta ;)



Ha en skön dag och helg. Själv jobbar jag idag. Sen har jag semester fredag och nästa vecka. Känns HELT ok ;)

2009-08-06 @ 09:27:41
URL: http://passionsfrukter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0