Dagens i-landsproblem

Vi har märkt att vårt internet blivit väldigt segt sedan vi blivit flera som delar på bandbredden samt kopplat in trådlöst, så igår ringde vi Telia för att uppgradera hastigheten till 6-8 Mb. Vi blev väldigt förvånade då vi upptäckte att det gick ännu långsammare efter uppgraderingen...inte bara den trådlösa påverkades, utan alla datorerna går jättesegt.
Då vi har TV´n igång har vi ca 1,50 i hastighet och när den är avstängd ca 5,80....inte OK!

Men efter ett evighetslångt samtal till support/kundtjänst/leveransservice där alla sa olika saker fick vi bla veta detta:

* Då man har TV på bredbandet och uppgraderar hastigheten stjäl TV´n så mycket bandbredd att en uppgradering blir meningslös. (Kanske det vore på sin plats att informera om det då när man beställer...?)

* Nix, det stämmer inte! TV´n skall bara påverka internet vid 12-24 Mb. Så där långsamt skall det inte gå...Har du det svarta modemet? Det är gammalt, du behöver det nya, silverfärgade. Jag är 99% säker på att det är därför det går så långsamt. Tyvärr skulle du ha sagt till om det då du förlängde ditt abbonemang då du uppgraderade för två timmar sedan, nu kostar det 495:-!
Köp ett nytt modem och funkar inte det, ring igen så får vi fortsätta felsöka.

* OK, visst kan jag skicka ett gratis modem, men vi har inga silverfärgade. Det du har är det nyaste och det skall inte vara någon skillnad. Men jag skickar väl ett nytt då.

Snart går jag tillbaka till vår gamla hastighet och surfar med sladd igen...


                                                 
            

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh dessa datorer och visst är det ett i-landsproblem men man blir ju galen ändå..haha.



Jag kör trådlöst på den bärbara och visst märker jag att det är segare än den stationära.



Tack för krya på dej hälsningen...kram tebax



2009-02-25 @ 09:55:40
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0