Mathållning och dinkelpizza

Då jag kollade mitt BMI imorse insåg jag att jag faktiskt nu ligger inom normalvikt!
Då man är 35 och äldre ligger den övre gränsen för övervikt på 25,9 och där ligger jag nu. Känns mycket bra och det känns verkligen i kroppen att 4 kg är borta. Nu kommer jag faktiskt i sommarkläderna, bikinin och tom bröllopsklänningen som jag hade den här tiden förra året!
Några trivselkilon till skall bort, men nu känner jag ingen panik. Jag äter nyttig mat som får mig att må bra, har blivit av med mitt sockersug och jag överäter inte, vilket är en stor seger. Däremot är det dax att öka på portionerna...jag har ätit på tok för lite under veckan vilket inte gynnar min viktminskning på sikt.

Idag gjorde vi pizza på fullkornsdinkel. Det blev betydligt godare än jag trodde att det skulle bli och även ungarna tyckte att det var jättegott. Pizzabotten blev riktigt fluffig med mycket smak.
Jag skippade osten på min bit och lade istället på lite tomatsås och massor av grönsaker, så det blev både nyttigt och fettsnålt. Det kändes riktigt lyxigt att få festa loss på pizza, jag äter ju annars inget mjukt bröd alls längre.
Tills fredagsmyset idag blir det grönsaker med yougurtdipp...har en väldig tur som har ungar som tycker om grönsaker!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ohh är det så...då är jag också normalviktig..jippi!

Men fler kilo ska bort..det har försvunnit ett par den här veckan men ingen diet jag rekommenderar.



Spotify ska jag fixa vi provade på det förra helgen..hur kul som helst allt fins ju..kramen



PS du är jätteduktig DS

2009-02-28 @ 10:19:36
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ha en bra dag..kramen

2009-03-02 @ 09:11:45
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0