Matberoende

Mat är inte bara mat för sådana som mig. Mat är också belöning, tröst, sällskap... att sluta med att missbruka mat på det här sättet är som att plötsligt tvingas att möta världen utan filter. Maten är som en snuttefilt...
Jag är betydligt mer mat och sockerberoende än jag trott och att lägga om kost och sluta med socker är en rejäl utmaning. Faktiskt upplevde jag att det på många sätt var lättare att sluta röka.
Men nu skall jag inte trilla dit igen, för jag vet att jag mår så mycket bättre då jag har ett sunt förhållningssätt till mat och inte har den här övervikten att släpa på.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag vet att du kan och jag hejjar på dig hela vägen fram!

2009-02-16 @ 08:32:51
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: ullrika

bli inte missnöjd nu, men jag tror du tänker för mycket på problemet. alltså. du gör det större än det är. försök att koppla bort, och vara glad för annat som faktiskt funkar hos dig. det är skitsvårt jag vet, men kanske en apselut nödvändighet för att du inte ska bli knäpp på kuppen? och lessen i onödan.



men jag gör som Pyret såklart, och hejjar hela vägen fram!!

2009-02-16 @ 22:04:48
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag känner absolut igen mig i det du säger. För mig är inte det svåraste att hålla mig ifrån godis och onyttigt utan att hitta en metod som fungerar. Just nu äter jag inget socker överhuvudtaget för att se hur det går..tyvärr är det ju fullt med snö ute så jag vill helst inte gå utanför lägenheten..ser fram emot finare väder så man kan ut och träna mer :)

Lycka till med allt! :)

Kramar

2009-02-18 @ 00:54:47
URL: http://annieolsson89.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag har inte det problemet..mat är inte tröst för mig, men ack vad jag ahr svårt att gå ner i vikt.



Men du har klarat det förut du ska se att det går jättebra för dig..kram kram

2009-02-18 @ 16:21:27
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0