Veckan i Småland

Här kommer lite bilder från veckan på lantgården i Småland. Vi hade det riktigt mysigt och vädret var kanonfint. Jag lyckades verkligen att komma ned i varv och jag tillbringade dagarna med att läsa böcker och sola, barnen fick nya lekkompisar på gården och gick på skattjakt i skogen, cyklade och åkte massor av hölass. Vi hade tur som kom mitt i höbärgningen!
På kvällarna fikade vi med familjen vi hyrde stugan av och åkte ut och letade älg och vildsvin.
Gården ligger på en otroligt vacker plats, och för mig är den mycket speciell eftersom jag har tillbringat en vecka där nästan varje sommar i 26 år. Först som barn och sedan med mina egna barn.








På vägen hem gjorde vi ett stopp i Söderköping där mamma och pappa bjöd oss på glassresturangen Smultronstället. Det var grymt stora och fantasifulla skapelser och man bara gapade då glassarna bars in...jag kan verkligen rekommendera ett besök där om man har vägarna förbi Söderköping!










Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka galna glassar.. I LIKE!

2009-07-02 @ 13:11:50
URL: http://passionsfrukter.blogg.se/
Postat av: Christer

Underbara sommarbilder från Småland,och glassarna på Smultronstället går inte av för hackor.



Hälsningar Christer.

2010-01-17 @ 15:10:44
URL: http://www.christersfoto.se
Postat av: Saga

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 19:13:21
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0