ReikiMaster

Nu har jag äntligen gått sista steget i min Reikiutbildning och är nu ReikiMaster. Det innebär bla att jag nu kan lära ut Reiki till andra.
Det känns så otroligt stort och det skall bli så spännande att se vilka vägar det leder mig in på.

Äntligen!

Idag är det äntligen dax för första båtutflykten!
Vi har haft en lite irriterande småstrul, bla så tog båten in vatten då vi sjösatte...berodde på att de missat att en skruv lossnat då de bytte skrovgenomföringarna. Det var en våldsam tur att S lyfte på alla durkar för att kolla efter ev läckage, annars hade båten med största sannorlikhet legat på botten morgonen efter.
Tur i oturen var att hålet gick att laga inifrån så vi behövde inte ta upp båten igen. Det blev heller ingen kostsam historia. Skönt!
Sedan hittade mekanikern som servade motorn en hel del grus, slam och annat elende i vår dieseltank som kunde orsaka driftsstopp, så den behövde tömmas och rengöras innan vi åkte ut.
Och igår upptäckte vi att pumpen till färskvattnet är trasig...lite surt! Men jag orkar inte ödsla energi på att reta mig på det, vi får köra med många vattendukar istället och laga den vid tillfälle.

Nu vill jag ut på havet!

Till Småland

Idag åker jag och barnen till Småland en vecka, och jag har knappt börjat packat...är extremt ofokuserad! Men det blir nog bra då vi väl kommer iväg, och jag hoppas att semesterlugnet infinner sig då vi kommer fram. Jag har laddat med tidningar och böcker, planerar att inta hängmatteläge och tänker inte att göra ett dugg mer än nödvändigt. Läsa, spela spel, promenera i hagarna, kolla antikbodar, kanske åka ut till havet och bada. ..

Är tillbaka om en vecka! *vinkar*

Uppe tidigt

Maken glömde att stänga av väckningen på mobilen imorse och vägrade sedan att gå upp och stänga av den, så den har tjutit var 10:de minut. Följden blev att jag inte kunde somna om och jag nu redan har varit uppe i en timme. Det känns väldigt bortkastat att gå upp 04.50 första semesterdagen och maken vinner ingen popularitetstävling idag.
Men jag får se det positiva - jag har redan hunnit med att hänga upp en tvätt, slänga in en ny tvätt samt satt en deg till baguetterna vi skall ha till middagen ikväll.
Och klockan är inte ens sex...

Kusligt

Idag orkade ingen laga mat, så det blev hämtpizza. Vid matbordet diskuterades olika pizzasorter och jag och maken pratade om varför ingen någonsin kommit på att göra en thai-pizza, med scampi, röd curry och annat gott på. Ingen av oss hade tänkt tanken förut eller överhuvudtaget hört talas om det. Men det borde rimligen vara gott!

Efter maten slog vi oss ned i soffan och slog på TV:n. Där visades ett matlagningsprogram där de var i full färd med att laga ... just det ... thai-pizza med scampi, curry, chilli och fisksås...

Sommarplaner

Plötsligt är sommaren här...kan knappt fatta att ytterligare ett läsår har gått. Igår hade vi sommaravslutning med barnen på jobbet och imorgon jobbar jag sista dagen (halvdag dessutom). Sedan väntar hela 7 veckors ledighet.
Jag hade först inte tänkt att vara ledig så länge, men jag har varit i rätt usel form den här våren och känner att jag behöver få vara ledig ett tag nu. Behöver tid till att tänka, börja lyssna på mig själv igen och på vad jag egentligen vill.
Ser fram emot en lång, härlig sommar!

Azorerna

Även i år har vi planerat att parkera barnen en vecka hos mormor och morfar så att jag och S skall få komma iväg någonstans tillsammans, bara han och jag. Väl investerade pengar då man är slitna fyrbarnsföräldrar...

Planen var att hitta en billig sista minuten-resa vart som helst, men då vädret varit så uselt här hemma har priserna skjutit i höjden och det verkade vara ganska kört att hitta något till vettigt pris -  det finns inte en sportslig att jag betalar 5000 spänn för en helt ospecad resa till Kreta.

Dock såg jag att flera välkända researrangörer auktionerade ut paketresor till alla möjliga destinationer så vi budade på en resa till Sáo Miguel på Azorerna. Jag har sneglat på Azorerna förut och det verkar vara både otroligt vackert, lite annorlunda och väldigt spännande - subtropiskt klimat med behaglig värme runt 25 grader, storslagen natur, djungel, stränder med svart lavasand, varma vattenfall, valsafari, möjlighet att simma med vilda delfiner, vulkaner, bad i heta källor...
Vi vann auktionen, till ett sjukt bra pris dessutom, och vi fick även ett fyrstjärnigt boende i juniorsvit med frukost, precis vid en av Sáo Miguel´s bästa stränder. Vi passade även på att boka hyrbil hela veckan, så att vi kan göra utflykter och upptäcka ön på egen hand i vår egen takt.

Det skall bli så härligt, och om lite drygt två veckor är vi på väg!

Spakväll

Igår kväll bjöd jobbet på en spakväll med middag på Hasseludden Yasuragi.
Det blev en riktigt mysig kväll med härligt varma bad, god japansk mat samt många skratt, vilket var precis vad jag behövde just nu.
Jag har varit på Hasseludden förut och det är lika härligt att komma dit varje gång...det ger ny energi som sitter i länge.

Snart klara...

Nu är det inte mycket kvar att göra på båten, och förhoppningsvis kan vi sjösätta snart.
Vårrustningen och renoveringen invändigt är nu klar, nu väntar vi egentligen bara på att arbetet med de nya skrovgenomföringarna skall slutföras (vi har lejt ut det) samt på mekanikern som kommer på måndag för att serva motorn.
Det enda som är kvar för oss att göra är, bortsett från lite småfix som lampor, gardiner och lister, att bygga nytt golv i toautrymmet så att vi kan ställa in portapottin. Dock glömde min strukturerade make naturligtvis allt materialet på jobbet, så det blir inget golvbygge av förräns tidigast måndag kväll.
Kan säja att det stör mig enormt, hade väldigt gärna velat avslutat arbetet med båten den här helgen...

Otäck dröm

Vaknade nyss efter en riktigt otäck dröm. Vi var i något varmt land och badade vid stranden. Plötsligt försvann Lilla T mitt framför ögonen på mig. Jag letade panikslagen efter henne i det grunda vattnet och ropade och skrek.
Men hon var spårlöst borta, som uppslukad av havet, och jag vaknade med skriket i halsen.