Bullmamma

Nu har jag för en gångs skull varit lite bullmamma.
Det var väldigt mysigt och ungarna tyckte det var jättekul. Det blev chokladbollar, äppelmuffins och kanelbullar. Vi gjorde även monstermuffins som tyvärr blev - just det - monstermuffins. Fula, snustorra och stenhårda med grön, kladdig glasyr och konstigt strössel. Men barnen tyckte de var goda iallafall, och det är ju huvudsaken.
De kommer dock inte att ställas fram på kalaset, kan jag meddela...

Lilla T var lite ledsen eftersom hon varken fick blanda eller smaka på muffinssmeten. Den innehåller ju råa ägg och jag vill inte riskera allergichock. Än så länge får hon bara äta ägg i tillagad form, det klarar hon.
Men hon kompenserade det hela med att äta upp all sin chokladbollssmet istället. En russinstor boll gjorde hon, resten hamnade i magen. *S*

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh va gott med chokladbollar :D

2007-11-02 @ 19:27:37
URL: http://lakritsshots.blogg.se
Postat av: Pyret

Hehe... Så jag får inte se monsterbullarna! En skön eftermiddag har ni haft med andra ord :)

2007-11-02 @ 20:21:33
URL: http://litenpyret.blogg.se/tornrosa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0