Majsglass och andra läckerheter i LOS (land of smile)

Sådan här glass fanns att köpa på KFC i Phuket Town...vi var dock lite skeptiska och provade den aldrig.
Tycker inte att kombinationen vaniljglass/majs verkar så särskilt lyckad.



Annars brukar jag vara modig när det gäller mat, jag provar gärna lite nya maträtter. Då jag var i Skottland åt jag tom Haggis - vilket var en bedrift, för det både smaken, lukten och vetskapen om vad det innehåller är vedervärdig...
Men denna något ovanliga, men snälla, dessert stod jag alltså över.

Lilla T fick en ny favorit då vi var i Thailand - småbläckfiskar! De var blåvita eller rosa, jättesega, med tentakler och allt kvar...hon tyckte bäst om dem i curry och kokosmjölk.

image81


Det var härligt att kunna välja och vraka på menyerna utan att behöva tänka på priset - thaimaten kostade sällan mer än 20:- per portion.
Vi åt mest på lite enklare ställen, men då Lilla T fyllde år gick vi på fin resturang, ett sådant där tjusigt ställe där stolarna är draperade i guldigt tyg och de lägger ut servetterna i knät på en...
Vi tog varmrätt och efterrätt + läsk, öl och kaffe och notan slutade sammanlagt 600:- för alla oss sex personer tillsammans...




Nu skall jag fixa till lite mat, blev lite hungrig...tyvärr blir det inget mer exotiskt här hemma ikväll än fullkornspasta med tonfisksås.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja men fullkornspasta och tonfisksås är inte fel det heller!
Vi festade till det lite..jag åt tonfisk igår och idag till lunch!
Måste bara åka till Thailand..ser underbart ut..och vilken mat sånt som jag gillar!

2007-10-03 @ 19:38:52
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

Nu blev jag hungrig...

2007-10-04 @ 14:47:54
URL: http://litenpyret.blogg.se/tornrosa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0