Dramatik

Förra veckan fick jag ett riktigt otäckt telefonsamtal då jag var på jobbet...det var P´s lärare som berättade att P ramlat  på skateboarden och skadat benet, och att ambulans var på väg.
Då jag kom till skolan var de redan på plats, och det blev ambulansfärd in till akuten. Det kunde vara allt från en enkel muskelbristning till en bäckenfraktur, det var jättesvårt att säja. Och stackars P hade vidrigt ont...
Efter ett par timmar på akuten med röntken och omröntken, visade det sig tack och lov att det inte var någon bäckenfraktur - däremot hade ett muskelfäste i ljumsken slitits av en bit *ajajaj*.
Det kommer förhoppningsvis att läka av sig själv, och vi har fått en tid hos ortopeden om ett par veckor för att röntka igen och kontrollera att det läker som det ska.
Men det blir ingen gymnastik eller träning på minst en månad, han får inte göra något mer ansträngande än att promenera.
Han mår redan bättre, nu klarar han sig helt utan kryckorna.

Tur att det ändå inte blev värre än vad det blev...ryser när jag tänker på vad som kunde ha hänt...

Kommentarer
Postat av: Faster

Hälsa P att vi tänker på honom och hoppas att
han snart blir bra!
Den här gången var Morfar snabbare med information än bloggen!

2007-09-26 @ 17:19:42
Postat av: Ninni

usch vilken rysare..tur att det gick så bra som det gick, men aj va ont!
Kram

2007-09-27 @ 10:03:29
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Usch, vilken tur att det inte var något brutet i alla fall!

2007-09-27 @ 17:58:07
URL: http://glansigyta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0