Hälsomässa 2006

Våren 2006 gorde jag ett besök till hälsomässan Harmoniexpo, vilket blev en vändpunkt för mig då det var där jag för första gången kom i kontakt med reiki.
Jag mådde då mycket dåligt pga mina riktigt besvärliga sömnproblem och jag bestämde mig för att det var värt att prova någon alternativ metod. Jag hade visserligen läst lite om reiki på nätet, men tyckt att det verkade ganska heltokigt - tom för mig som är öppen för det mesta.
Behandlingen blev en riktig aha-upplevelse. Det kändes som att vara omsvept av varma, vänliga vågor av energi. Reikiutövarna sa efteråt att de båda hade känt en enorm trötthet och undrade om jag sov något överhuvudtaget, samt att mina energier var helt i obalans. Jag hade inte berättat om mina problem och det var rimligen inget de kunnat lista ut, då jag kvällen innan sovit riktigt bra och den här dagen faktiskt såg rätt fräsch ut.
Efter behandlingen var mina sömnproblem som bortblåsta, och även den diffusa olustkänslan i kroppen försvann.
Trots att jag fortfarande har problem med sömnen periodvis, så är det inte i närheten av hur illa det var då.
Jag bestämde mig där och då att reiki var något jag ville lära mig och gick mina kurser ett par veckor efteråt. Det har jag verkligen inte ångrat en sekund.
Jag gjorde en tarotläsning, som tyvärr inte gav så mycket, besökte ett medium som berättade om tidigare liv samt provade även på en schamansk trumresa, som är en slags meditation med hjälp av trumma.
Jag tog även aurafoto och fick en tolkning som nästan var kuslig. Kvinnan som läste av mitt foto berättade massor om mig som person, om mitt förflutna, var jag befann mig i mitt liv och vad jag funderade över på ett så detaljrikt sätt att det omöjligt kunnat vara rena lyckoträffar. Dessutom blundade hon nästan hela tiden, så hon kan inte ha läst av mina ansiktsuttryck. Jag var alldeles tagen efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0