Oro

Det har varit ganska turbulent på Lilla T´s förskola under en längre tid.
Många pedagoger har kommit och gått, det har varit massor av personalbyten och det sätter naturligtvis sina spår i barnen. Lilla T´s grupp har hittils haft över tio olika pedagoger, och i våras slutade hennes favoritfröken. Inför hösten byttes nästan hela personalgruppen ut på hennes avdelning, det blev tre nya fröknar. Igen.
De här senaste veckorna har de dessutom fått arbeta kraftigt underbemannade då det är vikariestopp, vilket har lett till att det hänt saker på förskolan som absolut inte är OK.
Jag har ändå tur, Lilla T vill fortfarande gå till förskolan och tycker att det är roligt där, men det händer att hon får ont i magen då det är dags att åka iväg på morgonen.

En morgon i förra veckan sade hon till mig:
- Mamma...när N (favoritfröken) var på mitt dagis, då behövde jag bara en puss och kram när du ska gå. Men nu när N inte är på mitt dagis, då behöver jag fem pussar och kramar.
Jag blev både glad och ledsen på samma gång...ledsen över att hon faktiskt känner på det här sättet, men även glad över att hon har en så bra kontakt med sina känslor och faktiskt kan uttrycka dem på ett sådant konkret och tydligt sätt.


Kommentarer
Postat av: Pyret

Lilla gumman! Som du vet så har vi ju samma problem...

2008-09-16 @ 08:17:56
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Ninni

Åhh va hemskt!! Här är vi i stort sett samma lärare sen 15 år tillbaka...bara en tjänst som det har bytt lite personal på!



När min son började då var det så...min son som varit torr länge började kissa ner sig...inge kul!



Hoppas det ordnar sig..ja var du glad att du har ett barn som kan tala om hur det känner sig inombords.



Kram

2008-09-16 @ 13:07:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

Usch det är jobbigt när man inte är säker på att barnen trivs och har det bra på dagarna.

2008-09-16 @ 21:10:41
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0