2/4 Sol, regn och promenad till Relax Bay

På förmiddagen var det sol och klarblå himmel, så vi tillbringade några timmar på stranden. Jag och S turades om att få olje-massage och ungarna lekte i strandkanten. Återigen fick jag komplimanger för min stora barnaskara och massage-tjejerna kunde inte tro att jag snart blir 35...bara att suga i sig!
Vid ett-tiden gick vi till Castaway för att äta lunch och då vi kommit dit mulnade det plötsligt och började regna och åska. Bara att dra sig tillbaka på hotellrummet...vi hann med både läxläsning och vila innan det slutade regna.

På eftermiddagen tog vi en promenad längs vägen söderut. Det var mulet och förhållandevis svalt efter regnet, så det var skönt att röra lite på sig. Efter ett tag försvann de mest turistanpassade butikerna och vi hamnade i det lite mer genuina Lanta. Vi gick förbi bostadshus, plåtskjul, lekande barn, en gammal skola och ett dagis. Kor, höns och tuppar gick längs vägen och vi såg tyvärr också en liten apunge som var bunden i ett kort rep på en bakgård...inte roligt att se!
Vi hamnade också på en marknad där det såldes fisk, frukt, grönsaker och billiga kläder. Ingen västerlänning så långt ögat nådde, där kände vi oss som riktigt främmande fåglar.
Vi gick ned till Relax Bay, en riktigt mysig liten strand med en bungalowanläggning. Vi fick sedan den tokiga iden att ta strandvägen tillbaka till Long Beach. Det var dock stenigare och mer otillgängligt än vad vi först trott, vilket resulterade i en praktvurpa och en skärsår på foten. Bortsett från detta var det en riktigt mysig promenad.
Det enda som retade mig enormt var att jag glömde kameran hemma...det hade blivit många spännande bilder. 
Vi tog sedan en tuk tuk tillbaka till Good Days, det kändes som om det var värt de 12 SEK vi fick betala...

Nu börjar det att klarna upp lite, jag och Lilla T vilar på rummet och de andra leker med sina jongleringskedjor, klättrar i palmer och kastar boll.



Sista kvällen här kommer vi att tillbringa på någon mysig strandresturang på Klong Dao eller norra Long Beach, och vi har tänkt att skicka upp några risballonger. Imorgon vid lunch åker vi vidare till Ao Nang.
Det känns vemodigt att lämna Lanta och Good Days...det har varit så mysigt här, och vi har verkligen lyckats att varva ned.
Hit kommer vi garanterat att åka tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0