7/4 Härlig förmiddag på Railey och massage i monsunregn

Idag sov alla länge, så det blev longtail ut till Railey. Där hade vi ett par fina timmar med sol och bad. S blev lite trött på strandlivet, så han och killarna hyrde en kajak och paddlade runt railey-klippan bort till Phra nang.



Här gör de sig iordning...




Killarnas kajak är under klippan till höger





Ovädret börjar ruilla in över vackra Railey Beach


Framåt eftermiddagen dök de välbekanta molnbankarna upp och vi åkte tillbaka till Ao Nang. Där såg det ut att klarna upp, så vi gick bort till Ao Nang-stranden för att ta lite massage.
Vi hann precis in i massagehyddan innan regnet började vräka ned, och denna gång var det ingen liten skur utan riktigt rejält monsunregn. Det ösregnade sedan i flera timmar och fortsatte även under kvällen. Så trist!

Ungarna parkerades i hyddan med en skål frukt och en hundvalp medans jag och S blev ompysslade. S valde rygg/nackmassage och jag ville prova reflexologi. Det var en äldre massör som masserade mig, och han kunde verkligen sitt jobb! Då han tryckte på olika punkter på fötterna och benen gick det energiströmmningar i händer, axlar och huvud. Det kändes väldigt bra och jag känner verkligen att det har dragit igång saker i kroppen.
Han gjorde även vad jag tror var en bäckenkorrigering, samt drog och tänjde i min onda axel.  Fashinerande att han kunde lokalisera var jag har problem, bara genom att känna på fötterna.
Vi tog båda även ansiktsmassage och fick ansiktet insmort med oljor och gurka samt fick gratis manikyr och pedikyr under tiden...så sanslöst lyxigt! Detta gick på ca 125:- per person och vi fick med oss en hel kasse frukt då vi gick.

Då vi kom hem badade ungarna i poolen trots regnet,  temperaturen i poolen var badkarsvarmt så det var rätt skönt!
Nu är klockan sex och det regnar fortfarande...det får bli middag på hotellet idag och jag hoppas att det klarnar upp så vi kan ta en tur in till Ao Nang lite senare. Jag har inte shoppat något sedan BKK så nu vill jag gå på shoppingrunda!




Regnet vräker ned...
I bakgrunden syns mosken som ligger i närheten.


Kommentarer
Postat av: Pyret

Låter som det suger lite i shoppingtarmen! Hoppas du får gå och handla lite då :D

2009-04-07 @ 15:34:27
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Ninni

Hoppas regnet gick över och att du fick din shoppingtur...

Kram

2009-04-07 @ 19:06:41
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0