Stenar

I torsdags kväll fick jag en chackrabalansering med stenar av en väninna, det var verkligen var starkt och kraftfullt och jag kände att detta vill jag också använda mig av. Jag har hittills bara provat stenar i meditation och som smycken, men aldrig i mitt reikiutövande.
Igår blev det en utflykt till kristallrummet där jag köpte sju spetsar av bergskristall samt en ametist.



Det blev även en stor Limegrön serpentin som jag kände direkt att jag behövde just nu...då jag läste vad den är bra för var det en riktig fullträff!


"Den limegröna serpentinen bär samma egenskaper som serpentin men kan stimulera utrensningar och terapeutiskt arbete. Har du problem med kroppen kan det vara dags att rensa ut gifter, ta itu med din höga stressnivå, avlasta dig från kroppsminnen som påverkar ditt välmående negativt eller på andra sätt ta itu med dig själv. Den limegröna serpentinen stöder denna typ av utrensande arbete med sig själv"






Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh en sån sten skulle jag behöva...hur ska man göra bara bära den på sig eller??



Ha en skön lördag..kramen

2009-04-18 @ 10:04:23
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pyret

Jag tänkte nog tigga till mig en kristallhealing av dig idag ... Har aldrig fått en själv och det känns som om jag behöver få lite mer styrka och energi!

2009-04-18 @ 10:39:19
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0