Tidig morgon

Idag vaknade jag tidigt och tog en morgonpromenad innan solen gick upp. En vit liten hund slog följe och vi gick längs Long Beach. Tiden just innan solen gått upp är mycket behaglig, luften är ännu sval och det allting är lugnt och stilla. Det är lågvatten på morgnarna, så sanden är hårt packad och lätt att gå på. Vi träffade på flera joggande semesterfirare.

Det finns mycket lösspringande hundar här på Lanta, men det verkar som om de är väl omhändertagna. De ser fina ut både i hull och päls och de flesta är väldigt vänliga, det märks att de har tillit till människor.









Även katter finns det gott om här, och en liten egenhet är att många har en klumpformad svans...jag vet inte om det är någon särskild ras eller någon nedärvd defekt, men vi har sett säkert 10-15 st med sådan här svans.

Nu sitter jag här på verandan och väntar på att familjen skall vakna. Det kommer att bli hett, riktigt hett idag - solen börjar redan gassa från en klarblå himmel. Vi har haft riktigt fint väder i flera dagar nu. Idag tänker jag ta massage, samt lyxa till med manikyr och pedikyr på stranden samt bättra på solbrännan - jag har gått ned från solskyddsfaktor 50 till 30, och nu har jag fått så mycket färg att jag vågar mig på 15. Stora T är redan brun som en pepparkaka, E däremot är fortfarande röd och får fortfarande bada med långbyxor och smörja in sig med 50+ flera gånger om dagen...att två ungar kan ha så olika pigment!

Nu är det dax att väcka familjen, nu får de ha sovit färdigt!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh så fina vovvar!



Ni verkar ha det så skönt...hur går det med magarna??



Ha en fortsatt bra semester...önskar jag vore där och kunde vila upp mig lite grann.

Men snart är det helg..kramen

2009-04-02 @ 07:30:28
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pyret

Våra barn har också så olika pigment. Men ett är ärvt av mig och ett av Erik ...

2009-04-02 @ 23:18:43
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0