Nöjd med mini-PCn!

Jag är väldigt nöjd med den nya datorn!
Trots att den är så liten funkar det hur bra som helst att surfa, maila, lägga in bilder och skriva. Tangentbordet är lagom stort och datorn ligger väldigt bra i knät. Jag gjorde lite jobbdokumentation på den idag och det var faktiskt skillnad mot vår stora laptop - den här är mycket snabbare.
Igår köpte jag ett snyggt fodral till den samt en mus, jag är inte så förtjust i att använda pekplattan. Det enda som retar mig lite är att batteritiden är kort (2,5 timme) samt att det trådlösa nätverket ännu inte är i bruk vilket innebär att man får sitta och surfa med en fet sladd...(dagens i-landsproblem #2!) Dock bör detta problem snart vara löst, vår it-kunniga granne har lovat att hjälpa oss med att få nätverket på plats.

Helt klart kommer den att få hänga med till Thailand! Den tar knappt nån plats alls, går tom in i en safety box, och det finns Wi-fi på åtminstone de två första hotellen vi skall bo på. Det skall bli väldigt skönt att slippa springa runt på internetcafén för att surfa lite, kolla mailen, tanka ned bilder och betala hotellbokningarna. Det känns dessutom inte så lockande att sköta sina bankärenden på en offentlig dator...

Såååå härligt med en ny leksak...känner mig som ett barn på julafton!




Kommentarer
Postat av: Pyret

rub it in ...

2009-02-23 @ 09:41:40
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0