Skum känsla

Igår kväll åkte jag, S och tjejerna till Willys för att veckohandla. Förutom de vanliga bergen med frukt, 7 limpor och 14 liter mjölk (vi är ju en stoooor familj...) så blev det även en del mat till min nya kosthållning. S suckade, detta blev dyrt!
Jag som ätit väldigt fettsnålt fick tänka om helt...det blev dessertostar, turkisk youghurt, grädde, salami, massor av ägg och bacon, halloumi, fetaost, smör, oliver. Detta känns helt galet, men det skall ju fungera. Grönsaker går bra att äta, men jag skall hålla mig till det som växer ovanjord, som blomkål, aubergine, squash och vitkål.
Det som kommer att bli riktigt svårt är att avstå från frukt de här veckorna, men det skall gå! Om 7 veckor åker vi till Thailand och tills dess skall några kilon vara borta!
Vill inte höra frasen "Sorry madam, no have elephant size" i butikerna igen...

Kommentarer
Postat av: maria

"Elephant size", det var ju inte kul att få höra men i jämförelse med de små nätta fina thailändskorna kan man ju faktiskt känna sig som en liten "elephant" ibland!

Lycka till med trivselkilona! Nu när vi går mot ljusare tider blir det ju även lättare att komma igång med motionen också. Promenader i vårsolen-härligt!

2009-01-31 @ 08:33:36
URL: http://alpen.blogg.se/
Postat av: ullrika

men det kan dom väl inte ha sagt? vill dom inte ha kunder? om det är sant, hoppas ni spred det bland alla andra turister!!

2009-02-02 @ 23:29:23
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0