Båtutflykt med tråkigt avslut

I måndags kom vi äntligen iväg ut med båten. Vi hade ett par riktigt härliga dagar med sol och bad ute i skärgården, men båtturen fick ett snöpligt slut igårkväll.
Då vi skulle åka iväg hade vi plötsligt inget oljetryck i motorn och efter en del felsökande och mekande hade vi till slut inget annat val än att ringa sjöassistans, som bogserade oss till hemmahamnen. Att köra utan oljetryck i motorn kan ju bli en riktigt dyr historia och mekanikern vi hade telefonkontakt med rekommenderade det inte.
Barnen hängde dock inte läpp trots händelseutvecklingen...de tyckte att det var coolt att bli hembogserade av en räddningsbåt, samt var riktigt nöjda med att få kex och kakor till middag.

Det kändes lite som förra sommaren då växellådan rasade under semestern uppe i Dalarna...det börjar bli en tråkig tradition med maskinhaverier på semestern.
Som tur var är vi ialla fall medlemmar i Sjöassistans, så bärgningen kostade oss ingenting.
Nu har vi fått hjälp av mekaniker med felsökning, diverse reservdelar är uppfiskade och förhoppningsvis skall motorn snart fungera som den ska igen.

Hoppas nu att detta går att lösa snabbt så att inte båtsäsongen för våran del är redan är slut...
















Kommentarer
Postat av: Lajsan

Hej!

Hittade hit via Thailandforum....håller som bäst på att förbereda Thairesa nov-dec...har nyss bokat flygstolar och är sugen på att flytta runt lite på den 14 dagar långa resan. Känns kanske som lite kort tid, men avstånden är ju inte stora, så lite flyttar ska nog gå....har surfat runt i din berättesle om er underbara bröllopsresa och ni verkar haft en härlig mix av upplevleser! Som jag känner just nu, är det kanske start i Krabi för utflykter och lugnare liv och sedan fortsätta kanske till Kata och avsluta i Patong för shoping. Vi har två kids 12 och 15...vad tror du om det? Hotelet Somkiet Buri Resort verkade helnice - kanske har du fler tips? Kul att hitta hit - fin blogg!

2009-07-18 @ 10:09:27
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se.
Postat av: Lajsan

Tack för svar! Håller med dig om Kata...vi var där förr året, annars var det 20 år sedan jag var som backpacker på Phuket och då var karon helt öde....Men nu funderar jag på, hur det blir...för vi landar ju på Phukets flygplats och det lär väl vara en bra bit mellan flygplatsen och Krabi?

2009-07-19 @ 09:03:25
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se.
Postat av: Lajsan

Hej och tack för svar! Jag är helt slukad av planering nu och toksurfar....men nu har jag funderingar på detta med flygplatsen och avståndet till Krabi....hur lång resa är det...kanske segt efter långa flygresan. Annars verkar ju Krabi vara en härlig naturupplevelse med närheten ut till öar och ljuvliga stränder och bra snorkling. Kikade på Sunda, ser ju jättehärligt ut och bra utgångspunkt. Båt över till Phuket sedan då kanske och hur lång tid tar det? Dyrbart? Har hittat till http://www.maleegarden.com som många nämner i ThailandsForum och ligger 7 km från Chalong pir där jag tror vi kan komma in med båt väl....och så 45 min därifrån till flygplatsen för hemfärd...är jag ute och "seglar" i mina funderingar tycker du?

2009-07-19 @ 10:07:28
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se.
Postat av: Lajsan

oj...där var visst förra inlägget också...det försvann ett tag...som sagt, jag är lite snurrig nu...hoppas du inte tycker jag blir för tjatig :)

2009-07-19 @ 10:08:38
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se.
Postat av: Michelle

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 13:42:10
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0