28/3 Strandvila

Idag stannade vi kvar på Long beach. Barnen badade och jag och S turades om att få massage, jag och massagetjejen småpratade lite under tiden. Att vi har så många barn är ett ständigt samtalsämne, kvinnorna blir imponerade och männen blinkar menande åt S..."big family, good, good..."
Jag märker att jag börjar lägga mig till med "thai-engelska" dvs att skala bort alla onödiga ord, det gör att  det blir lite lättare att bli förstådd.
Många av strandhyddorna har stängt för säsongen och solstolsuthyraren berättade att många som arbetar här stänger igen och åker hem om en vecka. Det är lite öde härnere på södra Long Beach just nu, men det passar oss perfekt! Vill man ha lite mer liv och rörelse tar det bara några minuter med tuk tuk till lite livligare ställen.



Sandslottsbygge


På eftermiddagen badar vi i poolen och pratar lite med andra gäster. Lilla T har nu lärt sig simma - hundsim visserligen, men hon kan nu simma riktigt långt och hålla sig flytande länge.

På kvällen tar vi en taxi upp till Klong Dao-stranden, vi hinner precis lagom till solnedgången.





Solnedgång över Klong Dao



Efter skådespelet på himlen strosar vi längs stranden för att välja resturang. Matställena är upplysta med färggranna lyktor, lampor och lägereldar. Det är väldigt mysigt, hit åker vi nog igen någon kväll för att äta middag och barnen vill gärna bada här!
Efter middagen tar vi en tuk tuk in till Saladan. Där handlar vi lite snacks, öl och läsk på Lantamart (svindyrt!!!!) samt köper halsband till ungarna. Lilla T är jättetrött och somnar på vägen hem.
Då vi har lagt barnen får P vara barnvakt en liten stund då jag och S går ut och sätter oss vid poolen för att titta på åskvädret. Hela himlen lyses upp, det är riktigt maffigt!

Kommentarer
Postat av: Annie

Klong Dao stranden är verkligen jättemysig :) Det var på den stranden jag bodde på :) Hotell Lanta Villa :) Ser ut som ni har det underbart!

KramKram!

2009-03-29 @ 11:51:34
URL: http://annieolsson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0