Andra dagen i BKK

Det blir ett snabbt inlägg innan vårt internetkort löper ut. Vi skall snart iväg och äta middag, idag blir det thaibuffe på hotellresturangen, vi orkar inte ge oss ut på stan igen.
Idag var vi betydligt piggare! Vi gick upp vid åttatiden och åt frukost...vilken utsikt! Tyvärr matchade inte riktigt smakupplevelsen upp till det vidunderliga läget, det var ingen vidare frukostbuffe.
Vi startade med några timmar på Siam Ocean World, vilket var en riktig succe! Ungarna tyckte det var jättespännande att titta på alla stora fiskar, hajar, rockor och maneter.
Efteråt blev det mera shopping på MBK, lunch på ett hamburgerhak (notan blev 110:- för oss allihop!), mera glassberg på Swensens samt några timmars pooltid för ungarna.
Själv gav jag mig ut på marknaden i Prutanam då vi kommit tillbaka till hotellet. Här handlar mycket thailändare och det är helt andra priser än på MBK.
Det var riktigt härligt att få gå ensam utan att behöva ha koll på barnaskaran...jag bara gick och sög i mig alla intryck. Dofterna från de fräsande gatuköken, ljudet från trafikpolisernas visselpipor, alla ansikten som strömmade förbi...konstigt nog börjar jag att tycka riktigt mycket om den här staden och hit vill jag återvända för att upptäcka ordentligt. Men det får bli en annan gång, och då skall jag nog göra det utan barn.
Dagen har också inneburit ett tjafs med två taxichaffisar som försökte sig på en vanlig scam...tyvärr mötte de sin överman, eller i detta fallet kvinna. He he...berättar mer sedan, hinner inte skriva mer nu...

Imorgon bitti bär det av mot Koh Lanta! Skriver igen då vi kommit fram.

Kommentarer
Postat av: Annie

Härligt att höra att ni har det så bra! :)

Hälsa Lanta!



KRAM!

2009-03-23 @ 18:08:53
URL: http://annieolsson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0