22/3 Ankomst till Bangkok

 

Nu är vi på plats i BKK och klockan är nu 21.00. Alla sover efter en lång resa och en lång dag.

Att flyga med Thai blev en positiv överaskning - jag hade läst mycket om att planen var gamla och slitna och servicen dålig, men det kan jag verkligen inte hålla med om!  Det var ett fräsht plan med fin inredning, gott om plats och mycket trevlig personal. Maten var över förväntan. Vi hade sagt till i förväg om barnmeny, vilket blev en hit...ungarna serverades makaroner och köttbullar, Pucko, festis och choklad, frukt och kakor till efterätt.

Flighten gick fantastiskt bra, efter en liten dipp med allmänt dåligt humör hos vissa i resesällskapet lättade stämningen upp då vi väl klev ombord på planet. Alla, utom jag förstås, lyckades även sova ett par timmar vilket höjde oddsen för att vi snabbt skall komma in i thai-tid.

Alla procedurer vid immigration gick snabbt och smidigt, vi kom snabbt igenom alla kontroller och satt i en  minibuss på väg in till stan på mindre än en timme.

Det var heller inga problem att checka in tidigt på hotellet, och vi fick även byta våra två dubbelrum mot ett enormt fyrbäddsrum istället. Rummet i sig var ganska sunkigt...gammalt, slitet och väldigt ofräsht men helt OK för ett par nätter.Det är guld värt att slippa dela upp sig på flera rum.

 

Baiyoke suite hotel, sett från poolen

 

Vi startade med en stunds slappande vid poolen för att sedan bege oss till MBK för lite shopping ...det blev massor av kläder och skor för förvånansvärt lite pengar. Och jag fick äntligen mina sedan länge efterlängtade helsvarta Converse-skor - och de kostade mig bara 230:-
Vi  bjöd även ungarna på härliga glassbomber på Swensen…mmmm!

 Dock var vi alla helt slut och fick vid femtiden avbryta shoppandet för att återvända till hotellet...väl där tryckte vi i ungarna godis för att de skulle hålla sig vakna lite längre - vilket ledde till att de raskt piggnade till, så kvällen avslutades med ett dopp i poolen. Förhoppningsvis lär vi vara i fas redan imorgon!

Vid åttatiden sov de yngsta barnen, så jag tvingade ut äldsta sonen för lite sista minuten-shopping på Prutanam market, som ligger precis utanför hotellet. Sjukt billigt, jag iddes inte ens att pruta.

Imorgon blir det Siam Ocean World och kanske en tur på floden igen om vi hinner med det. Vi skulle vilja hinna se Wat Arun, gryningstemplet.

 Hade tänkt ladda upp lite bilder, men det trådlösa nätverket är sååå sjukt långsamt...hoppas på att återkomma imorgon!


Kommentarer
Postat av: maria

Skönt att resan gick bra! Ha det fortsatt bra i storstaden och om några dagar väntar vad jag förstår underbara Lanta! Jag är inte ett dugg avundsjuk!!!! Kram! Maria

2009-03-22 @ 19:09:50
URL: http://alpen.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vad härligt! Kramar till er alla!

2009-03-22 @ 20:17:58
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0