Cirkusskola

Igår var en kväll med kollegorna på jobbet och vår styrelse inplanerad. Vi brukar alltid ha en happening och middag tillsammans i slutet av varje läsår.
Innehållet har i år varit superhemligt och kollegorna som fixat det hela har tigit som muren. Vi gick hela veckan och lirkade, luskade och fiskade men säkerhetsnivån kring jippot var i klass med pentagon...det var bara att gilla läget och dyka upp på utsatt tid och plats, i den mystiskt anvisade klädseln: "träningskläder som täcker knän och armhålor".
Några av oss spekulerade i att vi skulle klättra, andra att det var ett villospår, men det visade sig att klädseln var helt befogad -  vi fick tillbringa kvällen på cirkusskola!

Det var hur kul som helst! Vi fick prova trapetskonster, jonglering med lite olika saker, parakrobatik samt att gå på lina. Det märktes att all smidighet jag hittade i yogan nu var helt borta, instruktören fick baxa upp mig i trapetsen...
Jongleringen gick det lite si och så med men parakrobatiken gick grymt bra! På slutet byggde vi en snygg pyramid med hela gänget...märkligt att tyngden knappt känns fast två lager med folk står på en! Och att gå på lina var inte så svårt som man kan tro...iallafall när instruktören håller en i handen!
Kvällen avslutades på Texas Burger och jag åt både hamburgare, pommes och öl...vilket känns i kroppen idag.
Är lite sk "matbakis" vilket jag alltid blir då jag ätit skräpmat efter en längre tid med ren mat. Det är bara att inse att min kropp inte vill ha snabba kolhydrater, även om hjärnan gärna vill...



Kommentarer
Postat av: Pyret

Gud vad häftigt! Hoppas du visar upp dina nya kunskaper på vår altan ikväll :D

2009-05-30 @ 13:40:17
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0