Katastrofområde

Det är bara att erkänna...bilen är ett katastrofområde!
Jag kommer knappt in i den pga alla jackor, papper, skräp, godispapper och annat skit som ligger och dräller. Mattorna är fulla av grus och sand och vinderdäcken ligger kvar i bakluckan. Rutorna är så skitiga att man knappt ser ut och under all smuts kan man ana att bilen är vit...Bromsskivorna behöver också troligtvis bytas ut snart, den behöver servas och trösklarna har börjat att rosta. Dessutom har vi just spenderat 4600:- på nya sommardäck...
Men senare idag skall jag ta itu med den stackars rishögen, nånstans därunder finns nog en hyfsat fräsch bil. Åtminstone skall jag starta med att tvätta den, städa ur den och ta ut vinterdäcken.

Och snart är det dax för besiktning och jag ser fram emot det ungefär lika mycket som inför en rotfyllning och jag ser tusenlapparna fara iväg...


Kommentarer
Postat av: Ninni

Stackars lilla bilen..men snart är den fin igen!

Vår ska in på service för det har den själv talat om på displayen..haha



Stackars din son som fått halsfluss usch det är inget vidare.

Sen har ni haft konfirmation..jag själv avstod konfirmation...vi var endast två i min klass som inte konfirmerade oss.



Däremot nu som vuxen uppskattar jag ett besök i kyrkan..det är vackert och stämningsfullt.

Vi var inne i tyska kyrkan i Sthl...ohh va vacker den var.



ha nu en bra första maj..kramen

2009-05-01 @ 10:40:41
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0