Kosthållning eller brist på sådan...

Det har gått käpprakt åt skogen med min mathållning sedan Thailandsresan. Det har blivit alldeles för mycket godis, choklad, chips, kakor och bullar. Desutom har jag börjat äta vanligt bröd igen och tagit ruskigt stora portioner. Det märks både på vågen och på mitt mående...
Jag känner dock att jag inte riktigt mäktar med att ta tag i det just nu, jag har huvudet fullt med massor av annat och orkar inte hålla på att räkna points eller hålla nån diet.
Däremot tänker jag börja äta bra mat igen i vettiga portioner, lägga ned bullkäkandet till en rimlig nivå (någon gång ibland), begränsa mig till lördagsgodis samt börja röra på mig. Skall köpa mig ett simkort för friskvårdsbidraget vi får från jobbet, samt börja med stavgång igen ett par gånger i veckan. Jag tror att det kan ge rätt bra effekt, och jag vet ju hur jag skall äta för att må bra...protein, mycket frukt och grönsaker samt långsamma kolhydrater.
Jag har ju inte längre någon kraftig övervikt, på sikt skulle jag vilja gå ned 5-6 kilo. Men bra mat och motion är en bra start!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag och min man tänkte prova LCHF metoden...får se om vi klarar det!



Skrattade gott åt turisternas klagan här nedanför..ja herregud en del borde stanna hemma.

Såg Semestersvenskar på TV då var det ett par som klagade på sitt rum..vi hade beställt dubbelrum men vi fick bara ett rum..jag höll på att skratta ihjäl mig!



Ha det gott..kramen

2009-05-02 @ 13:27:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: ullisar

det är så lätt att trilla in i gamla vanor. kanske är det så att trivselvikt är nåt mer än bara nåt eller några kilo "för mycket". det är nog helt enkelt den vikt kroppen "vill" ha.



sådetså!

2009-05-03 @ 23:10:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0