Valborg

Det blev ingen majbrasa för mig igår...äldste sonen hade hög feber och ont i halsen för fjärde dagen, så vi fick en tid på närakuten halv åtta. Övriga barn och S åkte med Pappa till kyrkan för att titta på deras valborgsfirande. Det ligger nere vid vattnet och det brukar vara mycket stämningsfullt med sången, elden och havet.
Det visade det sig vara ren tur att vi åkte till närakuten så sent. Det hade varit galet mycket folk ett tag och långa väntetider trots tidsbeställning. Tydligen hade det varit osedvanligt många olycksfall som kommit in.
Men nu hade de kommit ikapp och det blev ingen väntan alls. Efter en snabb titt i halsen på sonen konstaterades halsfluss. De var även snälla och gav oss tre startdoser penicillin så vi skulle slippa åka vidare in till stan för att hämta ut medicin på kvällen. Vi var hemma igen på mindre än en timme, och då tar det ändå 20 min att köra dit enkel resa.
Jag hade egentligen tänkt att lämna av sonen hemma och åka till kyrkan för att möta upp de andra, men luften gick ur mig då jag kom hem och jag orkade inte ta mig iväg igen. Jag och sonen tittade på film istället och han passade även på att tömma frysen på glass...


Dock fick jag se de den fina brasan på bild!



Kommentarer
Postat av: maria

Stämningsfull bild!

Trevlig helg!

2009-05-01 @ 07:19:41
URL: http://alpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0