Galen morgon

Igår morse var S inte populär. Strax efter åtta då jag skulle åka till jobbet uppdagades det att han lyckats stoppa på sig mina bilnycklar och åkt iväg till jobbet. Vi har extranycklar, men ingen extra larmdosa så även om jag kunnat komma in i bilen hade det inte gått att larma av. Ingen bil idag alltså och mitt späckade schema (jag hade tom fixat barnvakt) för eftermiddagen med ärendeturne´gick i stöpet.
Just denna morgon hade jag dessutom ett möte 8.30 vilket innebar att jag hade 25 min på mig att lämna Lilla T på dagis och ta mig till jobbet kommunalt. Inte en chans att jag skulle hinna, det går visserligen snabbt att ta mig till jobbet med bil, men med buss tar det betydligt längre tid då det ligger lite avigt till. Med lite flyt skull jag bli 45 min sen.
Som tur var kom Pappa som en räddande ängel och körde mig till jobbet och lämnade Lilla T på dagis åt mig, och jag blev otroligt nog bara 5 min sen.
Maken tillbringade sedan hela kvällen med att vara övertrevlig och skurade faktiskt hela köket av bara farten, så något bra kom ju ut historien iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0