4/7 Slappardag i Lassi

Idag är det sista dagen här, och det knyter sig lite i magen...vi har haft det så bra och det har varit så mysigt att få så här mycket tid tillsammans med bara min man. Jag vill inte att det skall ta slut.
Men jag saknar barnen, så det känns samtidigt bra att vi snart skall återvända hem.

Idag väljer vi att stanna i Lassi. Vi promenerar bort till den fina Platis Gialos-stranden, där vi hyr solstolar och parasoll. Både vattnet och stranden är av Thailandskaliber och jag blir som ett tramsigt barn som inte vill gå upp då S efter tre-fyra timmar börjar bli rastlös och tycka att det får räcka nu...





Jag har helt felbedömt den starka solen och bränner mig så ordentligt att jag får hemska nässelutslag...aj! Det blir till att ha solskyddsfilten på sig resten av dagen.

Vi badar och slappar vid poolen på eftermiddagen, tar ett par öl på uteplatsen och går sedan ut och äter...det blir fried kalamari för mig och Kefalonian meatpie till S. Efter middagen bjuder tavernan vi på Metaxa, en Kefalonsk konjak som serveras kall med is. Jag gillar det skarpt, S är inte lika imponerad...

Sista kvällen går fort, innan vi vet ordet av är klockan över tolv och det är dax att sova eftersom vi skall upp tidigt imon.

Kommentarer
Postat av: Thess

Haha, vilken rolig karl du har. Att ligga och slappa vid och i vattnet är ju dödskönt och t.o.m jag som är värsta badkrukan badar när det är 25 grader, då är det ju lagom och framför allt om det är 38 grader i solen/skuggan?

Ser fram emot min egen sem om ca 4 v, tråkigt är ju att man får roliga mån sista dagen vi är där och vi åker inte hem förrän på natten. Kul o inte få bada på hela dan när det är typ 40 grader, men men, det kunde ju ha vart värre :o)



Ni såg verklugen ut att ha haft det helt underbart och jag önskade innerligt att jag hade vart dig där, och så måste jag ju nämna att jag tycker du är väldigt modig som vågar köra utomlands, sånt är jag för feg för :oP Jag håller mig här, hihi.

Kram

2008-07-08 @ 00:18:20
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0