5/7 Hemresa

Vi går upp tidigt för att hinna äta frukost men kommer på att vi ju har glömt att köpa bröd...det får bli frukost på flygplatsen istället.
Transferbussen hämtar upp oss på utsatt tid och vi kommer fram till flygplatsen redan tre timmar innan planet går. Känns lite bortkastat, men det är bara att gilla läget.
Vi checkar in bagaget, köper en frukostbaguette att dela på och sätter oss vid taxichaufförerna i skuggan under träden och väntar på att få gå genom säkerhetskontrollen. Flygplatsen är liten och det är högt tryck, så man slussar in en avgång i taget. Ändå står vi som packade sardiner inne vid gaten sista timmen innan planet går...
Vi passar på att köpa lite godis och matvaror medans vi väntar, märkligt nog är det billigare här än i både Lassi och Argostoli.

När vi väl kommit på plaget går flygresan hem fort och smidigt, och vi landar en halvtimme efter utsatt tid på Arlanda...vi är hemma igen!

Kommentarer
Postat av: Ulla-lena Andersson Sjölin

Hej. Det var så roligt att höra från er vecka i Kefalonia.Jag och min man ska åka dit om tre veckor och vi har inte varit där förut. Vi ska också bo på Sissy i Lassi. Det låter väldigt bra med fina stränder,fin utsikt och god mat.

2008-08-08 @ 19:40:03
Postat av: Helena

Ååå vad sugen jag blir på att åka till Kefalonia igen! Du skriver så målande att jag ser allting framför mig. Vi var över en dag till ön när vi var på Zakynthos i somras. Vi ångrade sen att vi inte sov över en natt och fick njuta lite mer av den vackra ön. Nu hann vi bara med Drogarati, lunch i Sami, Myrthos ovanifrån samt bad i Makris Yalos. Ni verkar ha haft en välsigt mysig vecka tillsammans! Ha det gott i höstmörkret!

2008-09-08 @ 10:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0