Rening


Det är enormt renande för själen att få äntligen få ordning.

Även om vi dragit ned lite på takten med hemmajobbandet, så fortsätter vi med städning och utrensning här hemma.
Nu har vi i princip rensat ut hela huset, ink skrubben!!!!
Alla lådor, garderober, skåp, hyllor och tänkbara skrymslen i hela huset är städade, rensade och sorterade. S och grannen har kört flera vändor till sopstation idag med det sista.
Köket och badrummen är nu lika fräsha som när vi flyttade in för 13 år sedan och friggeboden är numera ett funktionellt förråd där man lätt kan hitta det som man letar efter. Så här fint städat var det mycket länge sedan vi hade, och jag är stolt över att jag som annars är en riktig latmask, äntligen tog mig själv i kragen och fick det här gjort.
Enda skamfläcken är nu garaget, men det är S domäner...han får själv sortera upp bland sina skruvar, muttrar och verktyg samt bland alla högtalar/skivspelare/radioapparater som byggs på därute. Jag har dessutom ingen aning om vad som skall sparas eller slängas, så det överlämnar jag med varm hand åt S.
Även P´s rum ser inte helt tillfredsställande ut, men jag ger upp där. Så länge det går att komma in med en dammsugare så får vi vara nöjda.


Kommentarer
Postat av: Thess

Åh va duktiga ni har vart. Det är ju så svårt att ta sig dit och verkligen ta sig i kragen. Kul :o)

Nu kan du få komma hit och rensa lite om du vill :oP

Kram

2008-07-21 @ 22:08:07
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0