Vikt

Jag har nu äntligen kommit in i bra matvanor igen.

Jag tappade ju alla hämningar då jag kom hem från Thailand, och började återigen att vräka i mig kexchoklad, glass, godis och rostade mackor med mycket smör på kvällarna. Jag har gjort ett par seriösa försök att komma i form igen under våren, men tappat lusten efter ett par dagar och återgått till kvällsfrossandet.
Och jag gick ju förstås raskt upp i vikt igen...

Det är bara att inse att jag fortfarande behöver verktyg och hjälpmedel för att inte kilona skall rusa iväg, så det är bara att tugga i sig: jag måste föra matdagbok och räkna points igen. Och det har funkat bra - jag är nu nere på 65 kilo igen, villket är helt OK.
Ballongmagen är borta iom att jag dragit ned på socker, mjölkprodukter och vitt mjöl och jag känner att jag mår så mycket bättre i hela kroppen. Däremot tänker jag inte vara fanatisk, det är OK att äta lite större portioner ibland, och även socker - men då i sansad mängd.
Problemet med mig är att jag har lite "allt eller inget"-tänk. Äter jag en bulle tycker jag att jag lika gärna kan ta tre till+ en halvliter gräddglass eftersom det nu ändå har gått åt skogen. Heltokigt - ingen går ju upp i vikt av att äta en bulle någon gång ibland...

Men det är bara att jobba vidare!

Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen mig själv i det du skriver. För mig är det verkligen allt eller inget med både mat och motion. Försöker att få det på en mer lagom nivå, det tror jag är det mest sunda.

2008-06-08 @ 11:58:25
URL: http://alpen.blogg.se/
Postat av: Vincentirmelin

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2010-05-24 @ 08:00:23
URL: http://vincentirmelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0