20/2 Till Koh Hong med långsvansbåt

Idag går vi upp tidigt, köper med oss frukt, kex och vatten och går ned till stranden och hyr en privat långsvansbåt för hela dagen (2700 Baht / ca 540:-).

Först åker vi till Koh Hong. Det är så vackert att jag drar efter andan. Det är bland de vackraste platser jag sett i hela mitt liv.

image300

Stranden är halvmåneformad med vit, pudrig sand omgiven av höga limestoneklippor. Vattnet är turkosgrönt och full av små randiga fiskar som äter ur ens hand.

image301

Vi badar i det underbara vattnet och går på upptäcksfärd i djungeln, där hittar vi ett spindelnät med en enorm giftspindel i. Vi har också turen att få se en livs levande varan på nära håll.

image302


Efter ett par timmar åker vi vidare till Landin Island, en pyttestrand på en liten ö, omgiven av klippor och fin snorkling från stranden för ungarna.

image303

Innan vi åker tillbaka till Ao Nang gör vi ett stopp på Pakibia Island, en strandremsa mellan två öar. Barnen hittar en sjöstjärna.

image305

image306

På vägen hem somnar jag, Lilla T och E i båten. Väl tillbaka i Ao Nang är vi vrålhungriga, så vi köper med oss Pad Thai och Fried Rice vid ett gatukök och tar med oss till hotellet där vi har middagspicknick på verandan. Maten går på 6:- per person.
Sedan badar vi i poolen och går och lägger oss tidigt, trötta efter en hel dag i solen.

Vi har kommit in i en skön semesterlunk och livet hemma känns redan väldigt avlägset. Det känns som om det var hundra år sedan vi lämnade Sverige.

Kommentarer
Postat av: Cec

Vilken underbar miljö! Skulle dock aldrig våga mig ut i vattnet med tanke på dess inneboende. Ja, jag är rädd för fiskar. ;)

2008-03-09 @ 12:11:02
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Linnea

gud vad fint det är där ni är. Skulle gärna åka bort till nåt varmt och härligt klimat. här hemma regnar det bara ;/

2008-03-09 @ 12:14:00
URL: http://linneabtw.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilka underbara bilder . :)

2008-03-09 @ 12:14:14
URL: http://theobsession.blogg.se
Postat av: Zeriozt

Åh vad härligt det verkar!

2008-03-09 @ 12:15:34
URL: http://www.zeriozt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0